Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Nevím jestli to napíšu přesně, ale dlabání dýní a dřív řepy nesouviselo s dušičkami, ale s příchodem zimy, kdy logicky není slunce. A právě absence slunce jako zdroje tepla a světla bylo vyjádřeno svíčkou jako zdrojem světla a tepla a plodinou, která vydržela i v době, kdy ostatní plodiny nevydržely nízké teploty.

Ale nevím to přesně. Třeba se objeví čtenář, který to upřesní.

0 0
možnosti
VV

Take nejsem priznivcem tohoto podivneho "svatku". Doplnim ze se ten haloween rozsiril diky sikovnym obchodnikum pomalu do celeho sveta. Snad s tim blbnou i ti pravoslavni.

A co se tyce tech strasidel, dyne se kolem Prahy asi nikdy nepestovaly. Ale sedlaci tenkrat tam, kde dnes stoji Jizni mesto pestovali cukrovku a svazeli ji do Roztyl na nadrazi. My jim ty bulvy z vozu kradli a vydlabavali je tak, jak se to dnes dela s tema dynema.

0 1
možnosti
Foto

Otec mi říkal, že kdysi dávno (někdy před polovinou minulého století) na jižní Moravě taky dlabali dýně a dávali do nich svíčky, ale za boha si nemůže vzpomenout jak tomu říkali.

0 0
možnosti
RP

Jak jste níže napsal možná ta kritika je Halloweenu u Vás pramení z toho, že nemáte děti. Dušičky jim nic neříkají, ale jak vidím kolem sebe tak na Halloveen se všichni těší. Bydlím na menším městě a tady se každoročně pořádá pro děcka průvod v maskách. S různými strašidly po cestě, jde se i přes hřbitov..nakonec sladká odměna za statečnost. A dětem se to prostě líbí...

0 0
možnosti

Hezké zamyšleníR^.

Dušičky ctím, zároveň je mi Halloween do jisté míry sympatický jako "strašidlácké" povyražení, aniž by mi význam Dušiček překrýval. Kdysi jsme s dětmi sledovali kresleného Garfielda a halloweenský díl byl náš nejoblíbenější.

Míval jsem kancelář v domě s květinářstvím a tam se květinářky na Dušičky těšily, měly vyslovené žně. Tak myslím, že obecně Dušičky uznáváme a nenecháme si to vzít.

1 0
možnosti
Foto

A proč si toho tedy všímáte? Já jsem halloween zaznamenal až když se o tom druhý den začalo psát. Jinak to jde zcela mimo mě.

1 0
možnosti
MV

Dušičky jsou nostalgie, halloween mejdan. Nic jinyho bych v tom nehledal. A pro vzpomínku na moje mrtvé dušičky ani halloween nepotrebuju. A když chce někdo postavat u hrobu, jeho věc. Kdo má chut na mejdan ať si ho užije. Dušičky nejsou českým svátkem, tak je nesmyslné se bát, že ho vytlačí nějaký americký, který vlastně americkým není.

3 0
možnosti
HM

Příbuzná je ředitelkou mateřské školy a když za ní rodiče přišli, kdy bude halloween, tak jim oznámila, ať ji tam takové svátky vůbec netahají...

5 1
možnosti
Foto

Správný přístup;-D Ale jak podotkl kolega Andrle, pro děti je halloween prostě větší žůžo, než ponuré Dušičky..:-/:-)

0 0
možnosti
Foto

J27a92n 81A66n52d73r27l63e

3. 11. 2018 0:33

Mate pravdu i ne. Taky jsem byval ohledne H a D dost radikalne cesky. Asi jako u S.Clause namisto Jeziska. Tam mi to zustalo, u H. uz jsem smirlivejsi. Po téměř 10-ti letech v UK, kde jsme zili s našimi dvojcaty od jejich 1. roku života. Deti ten svatek miluji a prozivaji a je to mimochodem hlavne karneval s KOLEDA. A tu jsme jim tam radi dopravali, protože ani na Tri krale ,ani na Velikonoce si ji tam neuzili. Je to jina koleda nez ta nase , ale je. A tak bych ty svatky nechal klidne vedle sebe, H hlavne pro deti, bujary, veselý, svatek vzdoru smrti. A nase D jako svatek spise pro dospele, anebo cele rodiny jako svatek pokory , poznani, podekovani predkum, setkani se s nimi v mistech jejich posledního odpocinku, zastaveni se a premitani, kdo chce a potřebuje, tak modlitby.

6 0
možnosti
Foto

Ano, možná to vnímám trochu jinak, protože ještě nemám děti:-)

1 0
možnosti
PM

Halloween vznikl z keltského Samhainu a ten se na našem území slavil daleko dříve než přišla křesťanská církev a udělala z toho pochmurné vzpomínání na zesnulé !! Mě se líbí spíše to keltské pojetí: oslava těch, kteří již nejsou mezi námi. Vy byste někdo chtěli, aby pozůstalí měli z vašeho odchodu na onen svět deprese a traumata? Asi těžko. Halloween je Samhainu podobný více, proto je nesmysl tvrdit, že dušičky jsou naše a Hallowen je angloamerický výmysl. Ta komercializace je pak už věc druhá.

3 1
možnosti
Foto

To, že někomu zapálím svíčku, ve mě žádná traumata ani deprese nevyvolává. A přijde mi to důstojnější, než někde poletovat v kostýmu kostlivce.. Ale každého věc;-)

8 0
možnosti
  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2428x
Vcelku normální kluk, který má rád psaní, český jazyk a humor :) Původním záměrem bylo vyhýbat se blogům o politice a psát jen vtipně o hezkých a zajímavých věcech.. Bohužel, v dnešní době to dost dobře nejde. Politici mě dokáží dost často pěkně vytočit a já se musím uklidnit právě napsáním blogu o nich a jejich přešlapech.

Seznam rubrik